GT Grade – 17 motive pro și 5 contra achizitiei acestui gravel bike

GT Grade este o excelentă bicicletă pentru gravel. Practic, o cursieră de off-road, care se descurcă foarte bine pe macadam și excelent pe asfalt. Bicicleta vine în mai multe variante de echipare și materiale pentru cadru (aluminiu/carbon), fiind potrivită pentru fiecare buget.

17 motive pentru care să o cumperi

  • Țevile seat stay din carbon și fibră de sticlă oferă flexibilitate și confort
  • Pe modelele Carbon Pro și Expert, bicicleta vine cu reglaj suplimentar la furcă care modifică offset-ul cu 15 mm
  • Modele din carbon sunt ușoare
  • Designul fin și cadrul suplu oferă bicicletei o apariție elegantă
  • Bicicleta este versatilă, rapidă pe asfalt și chiar mai rapidă când nu ești pe asfalt
  • Cel mai mare pinion al casetei oferă suficient cuplu chiar și pentru dealurile abrupte
  • Odată scoasă din cutie, asamblarea e ușoară și rapidă, bicicleta livrându-se deja reglată
  • La noile GT Grade, spațiul pentru anvelope a fost mărit la 42c
  • Prinderea roților a fost îmbunătățită de la quickrelease-ul clasic la thru-axle de 12 mm
  • Anvelopele WTB Riddler de 37 mm se descurcă bine pe o gamă largă de suprafețe și condiții meteo
  • Șaua Fabric Scoop are o formă confortabilă și căptușeală la fel
  • La modelul Carbon Expert, tija de șa de 27,2 mm este standard
  • La modelul Carbon Pro, schimbătoarele electronice Shimano Ultegra Di2 funcționează lin și precis
  • Schimbătorul spate ține lanțul tensionat pentru a limita cât mai mult mișcarea lui
  • Pe noul Grade găsești montanți unde poți instala bidoane de apă, genți, portbagaje și aripi
  • Ghidonul cu dropuri ieșite în afară oferă control bun când stai cu mâinile jos și se simte ca un ghidon plat când stai cu mâinile sus
  • Ghidarea externă a cablurilor permite servisare ușoară

5 motive pentru care să nu o cumperi

  • Cablurile externe strâng noroi și strică estetica
  • Ocazional poți simți că ghidonul e prea îngust când ești cu mâinile de sus
  • Modelul cu echipare Shimano 105 pare destul de greu la 10,11 kg
  • Nu ar fi rău ca o roată spate mai mare de 42c să aibă loc în cadru
  • Un rulment BB cu filet ar fi fost mai potrivit la acest nivel de preț, în loc de cel pressfit.

Concluzie

GT Grade este la a 5a generatie. La ultima sa iterație, țevile foarte subțiri seat stays, oferă un flex este foarte similar cu suspensia limitată integrată, pe care o vedem la alte mărci concurente. O altă inovație este posibilitatea de a modifica unghiul furcii prin inversarea unei piese. În acest fel manevrabilitatea bicicletei este modificată întrucât se mărește lungimea de acoperire a furcii. O lungime mai mare oferă biciclete stabilitate mai bună, iar o acoperire mai mică transformă bicicleta într-una mai rapidă și mai manevrabilă. Cel mai bun mod pentru a descrie nivelul de adaptabilitate a lui GT Grade este când spui că este grozavă în off-road și foarte bună pe asfalt. Articol tradus, adaptat și preluat de la bikeride.com. GT Grade este disponibilă la WheelSports România în 5 variante de modele cu prețuri între 4.365 lei și 18.400 lei.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.