Modul ERG – contează viteza în care pedalezi pe trainer?

Articol preluat de pe Blog.wahoofitness.com

 

Caută pe orice forum de ciclism și vei descoperi două tipuri de oameni: cei care consideră că nu contează viteza în care pedalezi pe trainer când ești în modul ERG și cei care sunt convinși că acest lucru contează.

Pentru cei care nu știu, ERG este un mod regăsit pe trainerele smart, așa cum avem la Wahoo Fitness KICKR, care reglează automat rezistența trainerului. Ajută prin ajustarea rezistenței, pentru a se potrivi cu puterea ta planificată, în așa fel încât tu nu trebuie să te mai gândești la asta.

Dar dacă modul ERG este o caracteristică ce te ajută să obții automat puterea planificată, de ce mai există această discuție? Pare o specificație utilă, nu? Problema constă în preferințele fiecărui ciclist, cât de „reală” își dorește să fie senzația pe trainer și cât de mult vrea să „simtă drumul”. Iar acesta este un lucru mult prea subiectiv pentru a hotarî că este mai bine cu sau fără ERG.

Când te iei științific după cifre și alegerea vitezei, lucrurile sunt destul de clare. Așa cum Shane Miller explică, „inerția” roții volante a trainereului sau energia cinetică, reprezintă o înțelegere mai științifică a proceselor care au loc în timpul pedalării în modul ERG.

Iar rezultatele sunt destul de clare: inerția contează mult atunci când compari trainerele cu inerție mică versus trainere cu roată volantă mare, grea și cu inerție mare.

Exemplu: deal fără inerție versus inerție mare pe plat

Mai jos avem două scenarii unde se folosește aceeași putere în wați și aceeași cadență, dar folosind „peisaje” foarte diferite.

  • Drum drept – 330 wați – 90 rpm cadență

  • Deal mare – 330 wați – 90 rpm cadență

Când ești pe drept, dacă te oprești puțin de pedalare, sa-ți reglezi pantoful spre exemplu sau să-ți tragi sufletul, inerția nu se va modifica semnificativ. Este suficient de mare în timp ce te deplasezi fără să pedalezi, așa că nu este nevoie de efort mare pentru a reveni înapoi la viteza și cadența inițială.

Pe de altă parte, dacă faci același lucru când urci, vei face asta la o viteză mai mică, iar efortul pentru a ajunge înapoi unde erai, înainte de a-ți regla pantoful, va fi considerabil mai mare.

Însă asta nu e tot. În timp ce pedalezi la deal, pedalarea este mai puternică și pe toată lungimea arcului de cerc, în timp ce atunci când pedalezi pe drept, apeși în pedale doar puțin câte puțin, efortul fiind mult mai mic.

Când alegi un trainer smart, este important să te gândești că este important cât de mare și grea este roata volantă

Trainerele cu roată volantă mai mică au o energie cinetică mai mică și inerție mai mică. Un trainer cu inerție mare și cu energie cinetică mare, te va ajuta să păstrezi mai ușor viteza, lucru care contează mult în timpul antrenamentului.

O analiză mai detaliată arată că OCA – Optimal Changing Angle, este diferit în timpul celor două tipuri diferite de antrenament. Unghiul îți indică cum trebuie să te comporți în funcție de viteza de rotație a roții volante

De ce este acest lucru important? Vei folosi mușchi diferiți în funcție de stilul tău de pedalat, așa că fără modulația ERG este posibil să nu obții rezultatele dorite atunci când treci de la antrenamentul indoor la outdoor. Dacă vrei să maximizezi antrenamentul pentru diferitele programe pe care le faci, este clar de ce ERG contează foarte mult.

Așa cum Shane Miller explică, „Dacă ai de gând să folosești o singură viteză pe Kickr, asigură-te că o alegi pe cea corectă”. Nu ar trebui să faci antrenamentul optimizat pentru dealuri, dacă tu vrei să ai rezultate bune la contratimp pe plat. Valabil și vice-versa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.