Nu renunța la un antrenament! Ajustează-l!

Deși cu toții ne dorim să ne ținem cu strictețe de planul de antrenament, sunt suficient de dese și situațiile când, pur și simplu, nu facem, sau nu “mai” facem față efortului. Ce trebuie să reții este că: e ok! Din când în când se mai întâmplă, și nu tot timpul suntem la nivelul nostru maxim, sau optim. Sunt zile când putem să-i dam la maxim și zile când nu putem. Apoi, mai sunt și zile când chiar trebuie să luăm o pauză…

Cum știm când trebuie să ne oprim? Depinde de fiecare ciclist în parte, dar ce e bine de știut este că poți să-ți faci în continuare antrenamentul, doar că ușor ajustat. Nu este nevoie să-l sari cu totul, decât dacă ai cu adevărat o zi proastă.

Dacă nu te simți bine, poți începe antrenamentul, pe care să-l faci la intensitate maximă, dar cu pauze mai mari de recuperare. Sau, tot la intensitate maximă, dar cu număr redus de intervale pe măsură ce te apropii de jumătatea sesiunii. Desigur, există și zile când chiar nu mai poți face nimic, asta însemnând că trebuie, cu adevărat, să iei o zi de pauză.

Articolul a fost publicat în original pe Wahoofitness.com și poate fi citit în întregime aici. Tot aici vei afla și detalii despre cele două scenarii când faci antrenamentul, dar ajustat și reglat în funcție de starea ta din acea zi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.