Cum să dormi bine și eficient

Somnul – este una dintre cele mai importante activități pe care o putem face pentru corpul nostru și, cu toate astea, 1 din 3 adulți spun că nu dorm suficient. De vreme ce majoritatea dintre noi suntem obișnuiți cu sportul și efortul, e de la sine înțeles că ne pasă de corpul nostru și de recuperare în general, de performanțe și de cât de bine ne simțim când depunem efort.

Așadar, ce facem pentru a răspunde la întrebări de genul “de ce nu mă simt bine” sau “de ce sesiunea asta a fost așa slabă”? Poate că răspunsul nu se găsește în pudra cu proteine sau într-un gel energizant ci ține, pur și simplu, de cât de bine dormi.

Când a fost ultima oară când ai dormit 9-10 ore mai multe nopți consecutiv? Dacă în momentul ăsta râzi sau te scarpini în cap, încercând să-ți aduci aminte, poate ar fi vremea să te gândești bine la durata somnului tău.

La ora actuală, recomandarea oficiala pentru adulți este de 7-9 ore de somn / noapte, în timp ce pentru sportivi recomandarea este de 9-10 ore. Ar fi superb să putem face asta, dar să dormi atât de mult nu este tot timpul posibil. Ai o familie, munca, antrenamentele plus alte obligații în viață. Să mai bagi și 10 ore de somn în program poate nu este în capul listei tale cu priorități.

Pentru cei mai sportivi dintre noi, antrenamentele se termina înainte de răsăritul soarelui, ceea ce înseamnă că ar trebui să mergi la culcare cel târziu pe la 7-8 seara, pentru a-ți atinge target-ul. E ceva ce nu prea se întâmplă. Nu doar că orele matinale de antrenament îți încurcă programul de somn, dar la scurtarea programului de somn pot contribui și călătoriile, altitudinea, schimbarea fusului orar etc.

Dacă înțelegi importanța somnului și ce se întâmplă în timpul somnului, vei înțelege cât de important este acesta în procesul tău de recuperare după efort. Mai puțin somn poate însemna mai multe șanse de boli cardiovasculare, diabet tip 2, tensiune arterială și sistem imunitar slăbit.

Lipsa somnului te poate afecta nu doar fizic ci mai degrabă psihic. Deprivarea de somn poate provoca depresie, iritabilitate și stări de dispoziție tulburate.

Articolul a fost publicat în original pe Wahoofitness.com și poate fi citit în întregime aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.